dziękuję za odwiedziny mojego wewnętrznego świata zainspirowanego wzornictwem skandynawskim. to moja ucieczka od codzienności, która wyzwala we mnie potok pozytywnej energii i miło jest się nią ogrzać czerpiąc z wirtualnej studni bez dna niesamowite ilości inspiracji do życia i tworzenia własnych przestrzeni.
...każdy nosi w sobie ciekawość, chęć poznawania, wyszukiwania i czerpania inspiracji z tego co się nam podoba. tym właśnie jest ten notes, którego strony zapisuję z ciekawości do świata północy, zimnych barw,schłodzonego klimatu, pięknych przedmiotów, magii podbiegunowych krain... i stylu, który nazywamy skandynawskim.

sobota, 4 grudnia 2010

Eero Saarinen Finlandia -USA

zaczerpnięte z : knoll.com
zaczerpnięte z : imagecache6.allposters.com
zaczerpnięte z : landliving.com
zaczerpnięte z : landliving.com
zaczerpnięte z : 3.bp.com
zaczerpnięte z : domino.com
zaczerpnięte z : feniture.com
zaczerpnięte z : minusspace.com
zaczerpnięte z : shelterpop.com
zaczerpnięte z : mochatini.org
i... najpiękniejsza dla mnie współczesna świątynia wewnątrz / złożyło się, że byłam w tu na pasterce.

zaczerpnięte z : flickriver.com

Eero Saarinen  (ur.1910r. w Kirrkonummi w Finladii,  zm.1961r. w Ann Arborn w USA)
najważniejszy architekt amerykański w latach 50-tych XX wieku.
w 1923r. rodzina Saarinenów wyemigrowali do Ameryki, ale często powracali do Europy.
Eero rozpoczął studia rzeźbiarskie w Paryżu, ale pod koniec 1931r zaczął studiować architekturę w Ameryce  na Yale University. w 1934r. skończył szkołę i wyruszył ze swoim przyjacielem rzeźbiarzem Carlerm Millesem w podróż po Europie ( poznał szkołę Bauhausu, twórczość Miesa van der Roha, Ericha Mendelsona, Alvara Aalto, Le Corbusiera, Gunnara Aspelunda .
Współtworzył specyficzny dla USA zindustrializowany styl międzynarodowy wzbogacony o doświadczenia europejskiego modernizmu, współpracował z Eamesem (nad meblami z giętej sklejki). pod koniec lat 50-tych jego styl ewoluuje ze ścisłego modernizmu ku coraz większej ekspresji, zapowiadając nadejście postmodernizmu.

[Wynalazł nowe materiały, które odtąd zaczęły być stosowane w budownictwie, m.in. eksperymentując z materiałami samochodowymi, skonstruował szyby, które odbijały 70% światła słonecznego, dobiegającego z zewnątrz, a przyciemniały wnętrze budynku. Stosował porcelanową emalię, którą pokrywał ściany betonowe, stal z naturalną wartswą patyny, nazwaną COR-TEN, dzięki której metal nie ulegał korozji i był zapezpieczony przed opadami atmosferycznym]

wg. vikipedii

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz