dziękuję za odwiedziny mojego wewnętrznego świata zainspirowanego wzornictwem skandynawskim. to moja ucieczka od codzienności, która wyzwala we mnie potok pozytywnej energii i miło jest się nią ogrzać czerpiąc z wirtualnej studni bez dna niesamowite ilości inspiracji do życia i tworzenia własnych przestrzeni.
...każdy nosi w sobie ciekawość, chęć poznawania, wyszukiwania i czerpania inspiracji z tego co się nam podoba. tym właśnie jest ten notes, którego strony zapisuję z ciekawości do świata północy, zimnych barw,schłodzonego klimatu, pięknych przedmiotów, magii podbiegunowych krain... i stylu, który nazywamy skandynawskim.

niedziela, 12 grudnia 2010

Poul Kjaerholm - Dania

zaczerpnięte z : christies.com
zaczerpnięte z : sketchmyworld.com
zaczerpnięte z : forth.fi
zaczerpnięte z : ktfurnituredesign.blogspot.com
zaczerpnięte z : dailyicon.net
zaczerpnięte z : via-interiors.com
zaczerpnięte z : lobelmodern.com
zaczerpnięte z : modernity.se
zaczerpnięte z : oliveryaphe.com
zaczerpnięte z : remodelista.com
zaczerpnięte z : remodelista.com
zaczerpnięte z : furnitureseen.com
zaczerpnięte z : pkseleksion.com
zaczerpnięte z : pkseleksion.com
zaczerpnięte z : oliveryaphe.com
zaczerpnięte z : bene.com
zaczerpnięte z : elledecor.com
zaczerpnięte z : vitsoe.com
zaczerpnięte z : blogs.glam.com
zaczerpnięte z : bluetromontana.com
zaczerpnięte z : anavedobomgosto.blogspot.com
zaczerpnięte z : anavedobomgosto.blogspot.com
zaczerpnięte z: arcspace.com




zaczerpnięte z : stylepark.com


Poul Kjærholm (8.01.1929 r. – 18.04.1980 r.), 
duński projektant mebli 
Nauka
Kjærholm, który urodził się w Øster Vrå w Danii, po zakończeniu w 1948 r. praktyki u Gronbecha, gdzie szkolił się w zawodzie stolarza artystycznego, rozpoczął w 1952 r. studia w Duńskiej Szkole Sztuk Pięknych i Rzemiosła w Kopenhadze. Dzięki swej elokwencji i naturalnemu autorytetowi rozpoczął w tym samym roku (1952) błyskotliwą karierę jako wykładowca, choć wciąż kontynuował studia u prof. Erika Herløwa i prof. Palle Suensona.
Kariera i projekty
Od połowy lat 50. pracował dla swojego przyjaciela Ejvinda Kolda Christiansena -  przedsiębiorcy, który dając mu ogromną wolność artystyczną, wyprodukował wiele z jego mebli. Jego charakterystyczny styl był widoczny już w 1952 r., w PKO - jego minimalistycznej serii mebli ze sklejki. Stolik do kawy PK61 z 1955 r. to żartobliwie irracjonalna rama widoczna przez szklany blat, który się na niej opiera.
W 1958 r. zyskał międzynarodowe uznanie za wkład, jak wniósł w wystawę „Formes Scandinaves“ w Paryżu i w tym samym roku zdobył kultową nagrodę „Lunning Award“ za fotel PK22. W latach 1957 i 1960 zdobył Wielką Nagrodę na Triennale w Mediolanie.
W roku 1959 został asystentem i wykładowcą na Królewskiej Duńskiej Akademii Sztuk Pięknych w Kopenhadze.
Zaprojektowany przez niego w 1965 r. fotel szezlong PK24 był typowym przykładem jego dojrzałego stylu. Zbudowany został z prostych i łagodnych elementów ze stali i plecionej trzciny.
W 1967 r. Kjærholm otrzymał duńską Nagrodę ID za projektowanie produktów.
W 1973 r. został szefem Instytutu Wzornictwa a w 1976 r. profesorem. Pracował tam do swojej śmierci 4 lata później.
Meble
Większość z zaprojektowanych przez Kjærholma mebli została wyprodukowana przez jego przyjaciela E. Kolda Christensena w Hellerup. Od 1982 r. wiele z tych mebli jest produkowanych przez Republic of Fritz Hansen - czołową duńską firmę meblarską. Jego projekty są częścią stałej kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku i Victoria and Albert Museum w Londynie oraz wystawiane są w wielu innych muzeach w Danii, Norwegii, Szwecji i Niemczech.
W 2004 r. syn Kjærholma założył Kjærholm Productions, która miała zajmować się produkcją mebli jego ojca.
W 2008 r. wydawnictwo Gregory R. Miller & Co. opublikowało obszerną i wyczerpującą publikację „The Furniture of Poul Kjærholm: Catalogue Raisonné”, autorstwa Michaela Sheridana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz